17:26

Güzel Bir Omlet

Aslına bakarsanız omlet yapmak yumurta kırmaktan ibaret değilidir. Kısacası her yumurta kırarım diyen omlet yapamaz diyebiliriz. Güzel bir omlet yapmak için önce malzemeleri doğru seçmemiz gerekir ve tabiki de baharatları. Benim omlet yaparken kullandığım olmazsa olmaz baharatım kimyon dur. Eğer hala siz de omlet yaparken kimyon kullanmadıysanız bence ilk omletiniz de kullanarak deneyin derim...

Tarif

6 adet Mantar
1 soğan
1 Köy biberi
1 çay bardağı Mısır
1 Kırmızı biber
1 küçük baş sarımsak
Sosis
Rendelenmiş Kaşar Peynir
3 yumurta
1 ymk kşğ Margarin (ben teremyağ kullandım)
tuz, karabiber, kimyon


Önce soğanları jülyen doğrayalım. İlk olarak yağsız tavaya soğanları atalım biraz ısındıktan sonra 1 ymk kaşığı margarini ekleyelim ve iyice soğanlar öldükten sonra sırayla küp küp doğranmış yeşil ve kırmızı biberleri ekleyelim.Bu noktada az tuz atabiliriz. unutmayın sososin ve kaşarın kendi tuzu var o yüzden tuzu damak zevkimize göre fakat kontrollü ilave edelim. Bu arada karışım pişerken mantarları da jülyen doğrayıp iyice pişmiş karışıma ekliyelim.
( ben mantarları üst kısmını soyup önceden 5 dk tuzlu suda bekletim o şekilde kullanıyorum )
Mantarlarda piştikten sonra ilk olarak doğranmış sosisleri ekleyip sosislerin pişmesinin ardından mısırı ekleyip biraz daha pişirelim. Yumurtaları ayrı kapta karıştırıp karışımın üzerine ekliyorum. Yumurtaların pişmesine yakın rende kaşarı ekliyip üzerine karabiber, kimyon serpip en son üzerine 1 küçük baş sarımsağı rendeleyip  kapağı kaşarlar eriyinceye kadar kapatıyorum.

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images